Sunday, July 12, 2009

Dag 13. Vargas levererar.


Idag var jag riktigt taggad inför surfet. Hade några 'dåliga' dagar i bagaget och detta blir kanske sista dagen. Igår såg jag i Pozo att bästa vågorna kom vid lunch, så idag timeade jag lågvattnet perfekt och fick en härlig dag som började med knähögt och 4.4 och slutade med logo och 3.8. Många, många bra vågor blev det. Några hyfsade försök på bakåt men också en med halv rotation som jag sträckte foten i. Känns som foten inte vill vara med imorgon, vi får se...
Hann precis förbi Pozo på vägen hem och finalen i wave mellan Koster och Fernandez. Grym segling! F havererade mitt i heatet och fick simma in så jag misstänker att K tog hem segern.
Träffat många trevliga norrmän de senaste dagarna på stranden, och även en del locals som kommer fram och snackar nu när man varit här ett tag. Min hjälm är tydligen ett intressant objekt, många till klämma på den och prova. Här nere har man bara hjälm för att fästa den vattentäta kameran på... Av just en local fick jag lära mig om tidvattnet. Lågt vatten 2 ggr/ dygn 12h emellan, 15 min senare för var dag. Bäst är att komma på ett låg och segla till strax innan ett hög. Måste komma ihåg det till nästa år!
/H
Vind: 5/5
Vågor: 5/5
Dag 13: 5/5

No comments:

Post a Comment