Thursday, July 2, 2009

Dag 3. Mer vind.


"jag är hungrig" ropar Tindra i mitt öra. Johanna har redan smugit ut på sin löparrunda på stranden. Frukost på altanen.
Sen blir det stranden för hela teamOlsson. Boogieboard med Simon i vågorna som är lite större idag.
Kör till Vargas efter lunch. Prognosen är 6 ms men det blir snarare 17... Jag börjar känna mig lite orolig för helgen som ska ge 10-11 ms enl prognos, blir det 20 då? Klart större vågor idag. Galet vilken kraft det är i dom. Klockren sideshore gjorde utvägen lite knivare men vilka rides på invägen :-). Brädan höjdade bättre idag. Vet inte om det berodde på fenplaceringen (tips från läsarna) eller att det blåste mycket mer? Känns som kombon WT66 och Icon 3.8 tåler hur mycket vind som helst. Jag sparar 3.3 till helgen, känns som det kan bli masthögt till söndag! Dagens move satte E-44 (bilden) med en enhands-enfots bakåt loop över mig när jag låg i tvättmaskinen. Han känns het för nästa veckas event.
Pasta med en ljuvlig Rioja rundade av en fin Dag 3. /H

No comments:

Post a Comment