Saturday, July 4, 2009

Dag 5. Äntligen lite vågor.


Jag är HELT slut!
Efter gårdagens fiasko med för mycket vind trots 3.3 och 66 liter bestämde jag mig för ett kvällssurf med förhoppning om att det skulle mojna något. Vilket lyckodrag! Provade Vargas (hört att det är lite mindre vind där), säkert 100 segel på vattnet när jag kom vid halv fem. Bra, jämn vind, lagom för en hårt dragen 3.8. Bäst av allt var vågorna som rullade in i fina set. Sakta steg dom från bomhöga till logo :-). Dessvärre gick samtidigt beachbreaket från tufft till stenhårt. Lärde mig efter ett tag att det inte gick att vinna den fighten utan det var bättre att ta 5-6 tvättmaskiner istället för att försöka wobbla ut innan setet rullat färdigt.
Underbar vågridning i 3 timmar! Sista timmen var bäst med många 'bara en våg till innan jag går upp'.
Såg ett break 1km norrut som var om möjligt ännu bättre, El Buerro enl min spot guide. Jag var där med Magnus för några år sen och kommer ihåg att det liknade ett Åsa i jätteformat. Ska se om jag vågar kryssa upp dit imorgon.
Börjar få kläm på bakåten också. Har inte bailat en ändå sen jag kom hit. Känns som den sitter innan jag åker hem.
Förmiddagen var inte fel den heller. Vi roade oss på lördagsmarknaden i San Fernando och shoppade loss i Vecindario. Imorgon står det bland annat krokodiler på schemat!
Blir det bättre än så här?
/H
Vind: 5/5
Vågor 4+/5
Dag5: 5/5

No comments:

Post a Comment